Zaludjela je virtuelni svijet i zarađivala deset miliona dnevno: Šta se deslio sa igricom Pokemon Go?

Zaludjela je virtuelni svijet i zarađivala deset miliona dnevno: Šta se deslio sa igricom Pokemon Go?

Činilo se da cijeli svijet juri Pokemone, što su neki plaćali i životom. Međutim, na spisku najprodavanijih aplikacija u prodavnici aplikacija, poslije vrhunca u julu, popularnost je drastično opala, a kompanija proizvođač VR igrica “Niantic”, koja je razvila igricu, ne čini ništa da je spase

Bila je to vjerovatno najpopularnija igrica na mobilnim telefonima u istoriji. Činilo se da cijeli svijet juri Pokemone, što su neki plaćali i životom.

Međutim, na spisku najprodavanijih aplikacija u prodavnici aplikacija, poslije vrhunca u julu, popularnost je drastično opala, a kompanija proizvođač VR igrica “Niantic”, koja je razvila igricu, ne čini ništa da je spase. Igrica je krajem jula, u doba najvećeg “Pokemon ludila” zarađivala deset miliona dolara dnevno, a taj profit čak nije uzimala od drugih igrica, već su sve to bili novi igrači na tržištu. Početkom avgusta imali su preko 100 miliona instalacija na mobilnim telefonima. Svom investitoru, japanskom “Nintendu”, dodali su 7,5 milijardi dolara tržišne vrijednosti za samo jedan dan, piše "Avaz".

Igrica, koja je obećavala nevjerovatno mnogo i istjerala ljude iz kuća kako bi istraživali, danas više nije zanimljiva, a razloge je rezimirao korisnik sajta Redit:

1. Izgubili su mnogo igrača. Ne znam koliko, ali ne bih se iznadio da taj broj iznosi 90 odsto

2. Posle prvih mjesec-dva, većina igrača uhvatila je sve što im je potrebno i više nisu bili toliko zainteresovani za lov

3. Besplatni mamci su nestali, pa su “hotspotovi” umrli

4. Bez aplikacija za traganje trećih kompanija, slabi motivacija za istraživanje

PREVIŠE LAKO PRIKUPITI MAMCE

Nedostatak mamaca je samo jedan problem. Na početku igre ih je lako prikupiti. Zahvaljujući njima lokacije u stvarnom svijetu koje su određene za “pokestops” pretvaraju se u popularna odredišta koja privlače Pokemone, pa ih gejmeri samim tim lakše hvataju.

Međutim, kako napredujete kroz nivoe, nagrada u vidu mamaca je sve rjeđa, a kada manje ljudi ima mamce onda to remeti socijalni aspekat igre. Manje ljudi se udružuje na popularnim mjestima da bi zajedno hvatali Pokemone, što je bio jedan od najboljih aspekata igrice kada je lansirana. Još veći problem se odnosi na brojne aplikacije za traganje trećih kompanija.

U julu je centralna karakteristika igre bila sposobnost da pratite i nađete Pokemone. Pored svakog Pokemona ke stajao određeni broj koraka, koji su odgovarali udaljenosti Pokemona od vaše lokacije. Bilo je to poput igre “toplo-hladno”. Međutim, kada je ta karakteristika zasmetala “Nianticu”, kompanija ju je ugasila.

Brojne aplikacije za traganje drugih proizvođača su nestale, a one su nudile korisne mape koje vam omogućavaju da vidite gde se kriju Pokemoni. “Niantic” je utrošio mnogo vremena i resursa da ih ugasi, na veliko nezadovoljstvo fanova i tvoraca tih aplikacija.